Golub Dobrzyń i Ostromecko

Golub Dobrzyń i Ostromecko to kolejne miejsca, które odwiedziła półkolonijna grupa uczniów naszej szkoły w dniu 18 sierpnia w ramach projektu: „Na turystycznym szlaku”. Najpierw wyruszyliśmy do zamku w Golubiu Dobrzyniu, wybudowanego przez komtura Konrada von Sacka na przełomie XIII i XIV, który wówczas pełnił funkcję granicznej warowni państwa krzyżackiego. Twierdza znajduje się na wzgórzu, przez co wydawała się jeszcze większa. Podczas zwiedzania zamku dowiedzieliśmy się, jak wyglądało życie w odległych czasach, jak zmieniał się zamek na przestrzeni lat, zwłaszcza za rządów Anny Wazówny i jakie ślady oraz legendy po niej pozostały. Zamek krył ponadto kilka tajemnic, o których opowiedziała nam pani przewodnik. Jednak najwięcej emocji wzbudziła chyba sala tortur oraz miejsce, gdzie więziono zakładników. Do dzisiaj na zamku odbywa się wiele imprez cyklicznych i okazjonalnych, jak np.: z okazji święta Królewny Anny w lipcu czy Wielki Turniej Rycerski na początku lipca. Przez moment mogliśmy również poczuć się jak rycerze, trzymając w ręku kopie. Po zwiedzaniu zamka udaliśmy się na lody do centrum Dobrzynia. Następnie pojechaliśmy do Ostromecka, gdzie spacerowaliśmy po pięknym parku.